Międzynarodowa współpraca branży spożywczej w kontekście przyszłości konsumpcji, zrównoważonego rozwoju, mającego m.in. na celu likwidację głodu i niedożywienia, a także wymiana know-how to główne wątki Targów Przemysłu Spożywczego ANUGA 2023. Największe na świecie targi żywności i napojów odbyły się w dniach 7-11 października 2023 r. w Kolonii.
W tegorocznej edycji wydarzenia, polski sektor spożywczy reprezentowało ponad 200 firm, w tym Grupa Cedrob – Cedrob S.A., Gobarto S.A. i Cedrob Foods – lider w produkcji drobiu, wieprzowiny, wędlin i dań gotowych. Podmioty działające w ramach Grupy eksportują swoje produkty do ponad 70 krajów i działają niemal na wszystkich kontynentach. Misją Grupy Cedrob jest zapewnienie zdrowej żywności obecnym i przyszłym pokoleniom.
– Wspólnie musimy stworzyć kuchnię świata, która wyżywi 8 mld mieszkańców Ziemi – mówił podczas jednej z debat na targach Anuga, Gerald Böse, prezes Zarządu Targów Kolońskich. Dyskutowano, jak pogodzić często konkurujące ze sobą priorytety rozwoju gospodarczego i zrównoważonego. Jak uczynić to najbardziej optymalnie i innowacyjnie uwzględniając produkcję, przetwórstwo oraz bezpieczeństwo żywności, narzędzia cyfrowe czy logistykę.
– Jesteśmy, jako Grupa zaangażowani w realizację misji zrównoważonej produkcji żywności. Nasz unikatowy cykl produkcyjny od ziarna do stołu został doceniony przez obecnych kontrahentów oraz przyszłych partnerów. Ponadto poziom eksportu spółki wzrósł w ostatnim roku o ponad 100 proc., więc naturalnym działaniem jest promocja naszych produktów na rynkach międzynarodowych oraz obecność na największych targach spożywczych w Europie, jakimi jest Anuga w Kolonii.
Andrzej Goździkowski, prezes Cedrob S.A.
– Aktywnie promujemy naszą ofertę eksportową na wielu rynkach, a targi Anuga są najlepszą platformą do budowania relacji biznesowych, zarówno z europejskimi, jak i dalekimi rynkami – przekonywał także Marcin Stypuła, Dyrektor Sprzedaży Dyskontowej i Eksportu Cedrob Foods – Tegoroczna edycja należała do najbardziej owocnych od kilkunastu lat. Mnogości spotkań towarzyszyły często bardzo rzeczowe ustalenia. Dotyczy to m.in. nawiązania konkretnych kontaktów handlowych z rynkami Bliskiego Wschodu, Azji i Afryki. Perspektywiczny wydaje się także rozwój – poza retailem – kanału HoReCa, odradzającego się po pandemicznym przestoju. Co ważne, okazja do spotkań na żywo pozwoliła nam sfinalizować wiele rozmów dotychczas odbywających się głównie zdalnie, co tylko potwierdza wartość kontaktów z klientami na żywo – podsumował.
– Jestem przekonany, że liczne wielogodzinne rozmowy handlowe przyniosą w nieodległej perspektywie zamierzone efekty. Chcemy wzmocnić pozycję naszej firmy w Hongkongu, Ukrainie i na rynkach afrykańskich – zaznaczył z kolei Michał Goliński, Dyrektor Działu Sprzedaży Krajowej i Zagranicznej Gobarto S.A. – Już zwiększyliśmy eksport półtusz wieprzowych na Łotwę i Węgry, zamierzamy co roku zwiększać wolumen sprzedaży tego asortymentu w Unii Europejskiej o 10 proc. Świeże polędwiczki naszej produkcji będą trafiać do sieci hotelowych w Holandii. Wcześniej były to mrożonki, więc oszczędzimy na procesie mrożenia – wyliczył.
Międzynarodowe Targi Przemysłu Spożywczego ANUGA to największe i najważniejsze targi branży spożywczej w Europie, organizowane co dwa lata, już od 99 lat, w Kolonii w Niemczech. Tegoroczna edycja targów ANUGA 2023 odbyła się w dniach 7-11 października 2023 r. Udział w niej wzięło ponad 7000 wystawców z ponad 100 krajów, w tym ponad 200 polskich firm.